Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

woensdag 22 augustus 2012

Bezig zijn.


Goede middag.
Al weer even geleden, dat ik hier een lettertje schreef.

Vandaag ietsje minder warm, en ben ik vandaag bezig met mijn projectjes.
De huisje vorderen gestaag, en er is weer een zending getekend.
Ook weer dakjes, balkjes deuren en ramen enz. gesneden.
Nu ligt mijn quilt op tafel, in de rijgdraden, Het waait wat hard hier achter, dus maar even binnen, en ik ben ijverig aan het door pitten.


En misschien word hij voor een kleindochter, die in Oktober jarig is.
Maar dan moet er wel even gewerkt worden nog.

Ik zou nog schrijven over mijn nieuwe tussen door werkje.
Nu een bakje is het niet, maar alles in een mandje.


Ja ik zag het op een blog, en dacht eens even proberen, restjes garen gezocht, en ook al wat bolletjes katoen gekocht.


Leuk werkje, hoef je niet bij na te denken.

En kijk eens mooi bosje bloemen gescoord vanmorgen

.

Ja , van de Jumbo gratis voor niks.
Hier in ons dorpje hebben we geen winkels, in het buurdorp de Jumbo.
Nu is deze groots verbouwd, en heel de bouwvak vakantie helemaal gesloten.
Best lastig want naar een verder dorp, en op de fiets vergenoeg.
Dus Vrijdags goed na denken, en met de auto de hele hap voor een week halen.
Vanmorgen feestelijke openingen, en de eerste 300 een bos bloemen.

Grandioos verbouwd en een keer zo groot.
Voor ons platteland heel fijne aanwinst.

Zo nu weer aan mijn quilt werken.
Groetnis Annie

14 opmerkingen:

  1. Hallo Annie, heb je een patroontje van je gehaakte vierkantjes? Ik vind ze erg leuk!
    Groetjes Mieke Wilmer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mieke kijk maar even op het blog van Wieke.
      http://wiekevankeulen.blogspot.nl/

      Verwijderen
  2. Je hebt al heel wat granny's gehaakt. Het witte hartje en de witte buitenrand maken het erg mooi. Wat gaat het worden? Je pakt het idd gemakkelijk weer op.
    Fijn dat je weer in de Jumbo van Wommels terecht kunt. Wij doen ook 1 keer per week boodschappen, maar gaan naar Bolsward. Een fijne ruime supermarkt! Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk, en 1 persoon- sprei, is hier dan vat wel een liefhebster voor.

      Verwijderen
  3. De granny's zijn prachtig,.. lekekr werkje om te doen is het zeker.

    Wat ben je heerlijk bezig met je quilt,..het is mij te warm om te doen... misschien met ring op tafel beter te doen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ein wunderschöner Quilt. Und auch die Grannys sehen tolle aus.
    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt heb je onder handen, succes met doorpitten. Leuke grannies ben je aan het haken, lekker kleurig en fleurig!
    Ha, een Jumbo in de buurt, fijn dat je nu weer makkelijker boodschappen kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Annie, wat ben jij bezig geweest. Wat wordt je quilt mooi. Dat doorpitten is een heel werk, maar iedere dag 2 draadjes, dan schiet het snel op. En je Granny's zijn ook leuk; mooie kleurencombinatie. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Zo heerlijk klusje om te doen. En wat leuk dat je reclame maakt voor mijn blog; erg leuk - dat maar heel veel mensen ook gaan genieten van onze leuke hobby's. Wij zijn net terug van vakantie. De eerste wassen zitten al in de machine en naast alles opruimen, neem ik even tijd voor een paar blogbezoekjes. Tot blogs, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die gehaakte granny's!! Ook weer een verslaving he? Alles komt weer terug:-) Het leven is net een wave....
    Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ben je heerlijk bezig met je hobby en nu ook die leuke vierkantjes haken, fijn toch dat we dat allemaal kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grannies zijn altijd leuk en je gebruikt ook fleurige kleuren. Ja voor je het weet is het al weer oktober, dus je moet nog even flink doorwerken aan de quilt. Je kleindochter boft dan wel met zo'n mooie quilt. Mooie zonnige bosbloemen, mooi presentje van je supermarkt. Fijn dat die weer gewoon open is.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ook al aan de haak? Ik laat me nog niet verleiden, heb al zooooveel!!
    hier wordt ook weer hard gebouwd, huisjes tot en met 5 september, maar al die sashings, he.....pfff, tijdvretend werkje!!
    Mooi quiltwerk, hoor, mooie stoffen heb je gebruikt!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Der Varia-hex Quilt sieht Klasse aus.
    Auch die Granny-Square gefallen mir sehr gut.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Der Quilt wird so wunderschön.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen