Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

woensdag 23 mei 2012

Zomerstop.


Gister middag hadden nog een keer quilt bee.
Nu is het zomerstop en op 18 September komen we weer bij elkaar.
Ons clubje is begonnen in 2006 na een workshop, en kregen we les en leerden we technieken.
1 keer in de maand. , maar nu nemen we ons eigen werkjes mee, en helpen elkaar.
Dit jaar kwamen er 2 dams bij, en nu zijn we met 7 dames.
Gister waren we er niet allemaal.
Ik had mijn toestelletje mee genomen, en een paar plaatjes gemaakt.
Ze zijn niet heel mooi geworden.
Janke , ( van haar kregen we eerder les ) is met dit werk bezig, erg mooi.


Teakeje is er ook mee bezig, maar heeft de blokken nog niet aan elkaar.




Teakje borduurt de rode rand, en Janke heeft die met zig zag band.
Dit mooie werk staat ook op mijn verlanglijstje, het lijkt me moeilijk, maar ook een uitdaging.

Mieke is druk met apliqueren, word heel mooi, alleen heb ik het werkje op zijn kop op het plaatje gezet.


Zus heeft dit mooie kussen gemaakt, de kleuren op het plaatje zijn niet helemaal goed, bleek ik denk door de zon.


Gryt apliqueerd deze blokjes, ze zijn nog van de technieken die we eerder leerden.


Gryt maakt ook een leuk werkje met kartonnetjes , een toillettasje, maar ik zie dat ik geen plaatje daar van heb.

En wat deed ik zelf, mijn Hexsjes maar weer mee, ik heb 3 rijen aan elkaar nu.
Maar later daar maar eens een plaatje van.
Ook heb ik mijn huisjes geshowd even.
Het zij er nu 138 huisjes, de kerk en de school. en 2 grote huizen voor het midden

.

Vandaag is er nog geen huisje gemaakt, het was oppasdag.
Ook is het weer te mooi voor binnen.
Groetnis Annie


7 opmerkingen:

  1. Leuke dingen laat je zien Annie! Wij gaan gewoon door met de bee, maar moet erbij zeggen dat het soms wel rustig is..
    Noflike dei!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien waar iedereen mee bezig is, en wat een mooie dingen worden er gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wunderschöne Arbeiten. Die Weihnachtsblöcke sehen Klasse aus. Sooo schön.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om dizze middei werom te lêzen. Sil ris sjen as ik dit berjochtje op dyn blog kry ...??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er worden mooie dingen gemaakt in jullie groepje Annie en het is natuurlijk ook altijd gezellig met elkaar

    Fijne pinksterdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Annie, wat laat je mooie dingen zien van je bee-vriendinnen. Ze zijn allemaal lekker bezig, zo te zien.
    Vol bewondering heb ik naar je huisjes gekregen, wow wat een plaatje. Ik heb 140 kleine huisjes klaar, maar nog steeds maar 5 rijen aan elkaar. Ik ben met de volgende rij bezig, maar het schiet niet op. Eerlijk gezegd heb ik er een beetje genoeg van. Ik naai nog wel af en toe een huisje, maar veel te weinig. Het bekende gezegde "hardlopers zijn doodlopers" is momenteel op mij van toepassing. Hopelijk komt mijn zin weer terug. Ik heb genoeg zin in mijn andere projecten, maar heb nu wel steeds een zeurend gevoel in mijn hoofd als ik daar mee bezig ben. Een beetje een schuldgevoel heb ik dan. Nou ja, zal wel weer een keer goed komen.
    Fijn weekend hè!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen