Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 27 april 2012

Eindelijk een berichtje.


Het is al weer meer dan een week geleden, dat ik hier een berichtje maakte.
De week ging weer heel vlug voorbij met van alles en nog wat.
Heel hard gewerkt aan het Quilt voor de jarige kleindochter.
En ja hoor het is nu helemaal af. alles door gepit en de afwerk bies zit er ook om.
Alleen het label moet nog.

Hoe is het gekomen, de quilts voor de 18 jarige meisjes.
In 2006 begon ik met quilten, voor de kerst van 2007 maakte ik een kerst quilt,
het hing met de kerst dagen boven de bank in de kamer.
Kleindochter Amarens , de oudste van het stel, zei
"Beppe ik wil wel een quilt voor mijn bed op mijn verjaardag. "
Waarop mijn man zei, "Die maakt Beppe wel even voor jou'
Nou even, en weet je wel wat het kost, want dan wil ik echte quiltstof.
Ja hoor, ze word maar 1 keer 18 jaar.
Dus ging ik de uitdaging aan. Wel was zij in Februari jarig, en kreeg ze het quilt wat later, in April.

Maar als je 1 kleindochter een quilt geeft, komen er meer,
maar ik maak ze met veel plezier, en word er ook wat handiger in.
Dus Annelies is nu de 5 de die er een krijgt.
Heel graag had ik hem willen laten zien, maar dat gaat even nog niet.
Dat Annelies een quilt krijgt voor haar 18 de verjaardag, dat weet ze.
Maar hoe hij word weet ze niet, alleen heeft ze mij laten weten, wat voor tint (kleur ) het mag worden.
Tja en als ik hier nu een foto plaats, en zij bekijkt eens haar Beppe's blog, is de verrassing er wat af hé.
Dus houden jullie die te goed van mij.

Dinsdag hadden wij onze quilt middag, en heb het quilt daar laten zien.
De dames gaven hun goed keuring gelukkig.)

Verder ben ik nu druk met mijn huisjes aan de slag.
Een midden blok is gemaakt, en 30 huisjes voor April zitten in de midden baantjes.
Nu nog inelkaar zetten, of ik het red, misschien Maandag.
Dit weekeinde logeerd het 4 tal van de jongste dochter hier.
Ouders zijn er even samen op uit.

Zo tussendoor zitten er al heel wat hexogannen weer in mijn bakje.
Voor het eerst ben ik aan het apliceren geweest, een heel gepriegel, en het is niet mooi.
Afin het is proef, en we zetten door.

De blomkes en flinterkes vind ik prachtig, van Klaske ( Klik) haar blog.

Prettig Weekeinde
Noflik Wykein.
Groetnis Annie


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk om voor elke kleindochter een eigen quilt te maken wanneer ze 18 worden. Daar zullen ze heel erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat boffen jouw kleindochters met hun beppe, geweldig dat je voor elk van hun zo iets prachtigs maakt! Hopelijk kun je de laatste quilt snel aan ons laten zien, we worden natuurlijk nu wel erg nieuwsgierig!! Heel erg bijzonder Annie, ik vind het super dat je dit doet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moai sa'n herinnering oan beppe at se jûns ûnder de quilt krûpe.
    groetnis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ben benieuwd wat je voor je beppesizzer hebt gemaakt.
    Wat zal ze straks heerlijk kunnen slapen.
    Dank je wel voor het compliment Annie!
    Gewoon doorzetten met appliceren hoor, oefening baart kunst.
    Anders begin je gewoon met het eerste blok van de flinterkes...Kun je oefenen;-))
    Noflik wykein!

    BeantwoordenVerwijderen