Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 28 februari 2012

Biscornu

Biscornu, eerst wist ik niet wat het was, maar nu dus wel, het is een speldenkussen, en het wordt op een speciale manier inelkaar gezet.
De opdracht was, een borduurlapje te maken, het eerst stukje stof wat grof dus werd het iets groter. Het tweede heel fijn. Mooi klein kussentje geworden. Wel heb ik het geweten, met een draadje stik steekjes, op het bovenste en het onderste lapje. Dat op elkaar kwam te liggen en zo de boven en onderkant vast te maken. Alleen in de steekjes, en niet in de stof dus. Zo fijn dat ik het niet kon zien, maar gelukkig de loep bracht uitkomst.

1 opmerking:

  1. Wat een intrigerend werkje, ik vind ze erg mooi geworden en snap nog steeds niet hoe ze nou precies in elkaar zitten, hi hi! Komt vast wel een keer goed, jij hebt tenminste twee prachtige biscornus!

    BeantwoordenVerwijderen